Κανάλι YouTube

Είσοδος

Βελτίωση της Ε.Ο Αντιρρίου- Ιωαννίνων ζητούν οι βουλευτές της Ηπείρου

Τετ, 14/04/2010 - 17:16

Τη βελτίωση του παλιού αυτοκινητοδρόμου Αντιρρίου – Ιωαννίνων μέχρι την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Πατρών,  Αντιρρίου – Ιωαννίνων και της παράκαμψης Αμβρακίας – Ακτίου», προκειμένου να πάψουμε να θρηνούμε καθημερινά ανθρώπινες ζωές, ζήτησαν από τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, με Ερώτησή τους, οι βουλευτές ΠΑΣΟΚ της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας.Η απάντηση ήρθε από τον υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη. Σύμφωνα με αυτή το Υπουργείο, εκτός  από την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας οδού από  Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, που εκτελείται με σύμβαση παραχώρησης, θα συνεργαστεί  με τις Περιφέρειες, ώστε η υφιστάμενη Ε.Ο. να συντηρείται ικανοποιητικά και να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια των διερχόμενων από αυτήν.Ειδικότερα, οι βουλευτές στην  Ερώτηση που απηύθυναν  στον υπουργό επισημαίνουν:« Επιβεβλημένη κρίνεται η επίσπευση των διαδικασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Πατρών, Αντιρρίου – Ιωαννίνων και της παράκαμψης Αμβρακίας – Ακτίου, όταν καθημερινά θρηνούμε ανθρώπινες ζωές.Η προοπτική βελτίωσης του παλιού αυτοκινητοδρόμου Αντιρρίου – Ιωαννίνων μέχρι την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου, είναι ένα θέμα στο οποίο θα πρέπει να εξετάσει το υπουργείο.Καθημερινά ο άξονας αυτός χρησιμοποιείται από βαρέα οχήματα μίας και αποτελεί την μοναδική οδική δίοδο προς την Αλβανία και την Ιταλία μέσω Ηγουμενίτσας. Αποτέλεσμα είναι, ο παλιός αυτοκινητόδρομος Αντιρρίου – Ιωαννίνων να έχει μετατραπεί στο πιο επικίνδυνο οδικό δίκτυο της χώρας και καθημερινά λόγω της κακοτεχνίας και της φθοράς του οδοστρώματος να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές.Είναι γνωστό ότι περισσότερους νεκρούς έχουμε στη χώρα μας εν καιρώ ειρήνης, παρά εν καιρώ πολέμου. Αυτή είναι μία θλιβερή διαπίστωση για το οδικά ατυχήματα που γίνονται κάθε χρόνο στο εθνικό αλλά και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Για το οδικό δίκτυο που συνδέει την πρωτεύουσα με την Αιτωλοακαρνανία και ειδικότερα για τον άξονα Αντιρρίου – Ιωαννίνων, το 2008 είχαμε από τροχαία ατυχήματα 262 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 44 νεκρούς, ενώ για το έτος 2009 είχαμε 187 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 51 νεκρούς. Σημειωτέων ότι συγκρινόμενο με τα υπόλοιπα  εθνικά  δίκτυα της χώρας είναι το πιο θανατηφόρο οδικό δίκτυο.Δεν είναι δυνατόν σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό κράτος και σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα οδικά δίκτυα να έχουμε κάθε χρόνο τέτοιο αριθμό νεκρών και τραυματιών. Εκτός από τη βελτίωση της οδηγικής μας συμπεριφοράς και παιδείας, το κράτος θα πρέπει να σκύψει σοβαρά πάνω από την «πληγή» της έλλειψης υποδομής των εθνικών αρτηριών.Ερωτάται ο κος Υπουργός: Εάν προτίθεται το Υπουργείο να προβεί σε όλες εκείνες τις ενέργειες προκειμένου να βελτιώσει το υπάρχον οδικό δίκτυο Αντιρρίου – Ιωαννίνων μέχρι την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου, προκειμένου να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα, που έχουν πελώριο κόστος σε ανθρώπινο και υλικό κεφάλαιο».Οι ερωτώντες βουλευτές είναι οι: Γιαννακά Σοφία, Κουρουμπλής Παναγιώτης, Μακρυπίδης Ανδρέας, Στασινός Παύλος, Τσιρώνης Δημήτριος, Παπαχρήστος Ευάγγελος, Παντούλας Μιχάλης, Κατσούρας Χρήστος, Αργύρης Ευάγγελος και Οικονόμου Αθανάσιος.
Απάντηση ΥφυπουργούΣτην Ερώτηση των βουλευτών απάντησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επισημαίνοντας τα εξής: «Σύμφωνα με τα στοιχεία των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδος και Ηπείρου, καθώς και της Διεύθυνσης Δ3:
1. Από το Υπουργείο  υπογράφηκε σύμβαση στις 28.12.2009 και βρίσκεται σε εξέλιξη το συγχρηματοδοτούμενο έργο «Υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών στον Άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα», προϋπολογισμού 26.000.000 ευρώ.Αντικείμενο του  έργου είναι η υλοποίηση επεμβάσεων  για την άρση της  επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών  στον Άξονα «Αντίρριο-Ιωάννινα», που προέκυψαν από εκπόνηση σχετικής μελέτης και με βάση στοιχεία των  τροχαίων ατυχημάτων με παθόντες(νεκρούς- τραυματίες).Οι παρεμβάσεις  που θα υλοποιηθούν αφορούν σε είκοσι (20) διαφορετικές θέσεις κατά μήκος του εν λόγου οδικού άξονα.Οι προβλεπόμενες  παρεμβάσεις αφορούν σε εργασίες χωρίς απαίτηση πρόσθετων απαλλοτριώσεων.Σημειώνεται ότι  στις διαβάσεις πεζών προβλέπεται  κατάλληλη διαμόρφωση για κίνηση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες(Α.Μ.Ε.Α.)Επίσης, έχει ολοκληρωθεί  πρόγραμμα απλούστερων παρεμβάσεων  μέσω του έργου «Βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις  για την βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στις επικίνδυνες  θέσεις του οδικού άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα», προϋπολογισμού 3.660.000 ευρώ με το οποίο υλοποιήθηκαν παρεμβάσεις άμεσης δυνατότητας εφαρμογής ( όπως διαγράμμιση, στηθαία ασφαλείας, πινακίδες, συμπλήρωση οδοφωτισμού, νέος αντιολισθηρός ασφαλτοτάπητας) σε 16 θέσεις (διαφορετικές από τις ως άνω). 2.Η ΔΕΣΕ Περιφέρειας Ηπείρου είναι αρμόδια για τη συντήρηση του Εθνικού Οδικού Δικτύου της Ηπείρου και συγκεκριμένα  για το τμήμα της Εθνικής Οδού του θέματος από Ιωάννινα μέχρι τα όρια των Νομών Άρτας και Αιτωλοακαρνανίας.Στα πλαίσια των  αρμοδιοτήτων της η ΔΕΣΕ μεριμνά  για τη στοιχειώδη συντήρηση του  τμήματος αυτού ( συντήρηση οδοστρώματος, οριζόντια και κάθετη σήμανση, οδοφωτισμός, άρση καταπτώσεων, λειτουργία των τεχνικών κλπ.)Τα τελευταία 2 χρόνια τα παραπάνω αντιμετωπίστηκαν από πιστώσεις  της στοιχειώδους συντηρήσεως της Υπηρεσίας χωρίς καμία επί πλέον πίστωση για συγκεκριμένες παρεμβάσεις που θα βελτίωναν την οδική ασφάλεια παρόλο που επανειλημμένα έχουν προταθεί για χρηματοδότηση.Για το έτος 2010 η ΔΕΣΕ πρότεινε μια σειρά έργων στην Περιφέρεια για τη στοιχειώδη διατήρηση των επιπέδων ασφαλείας των χρηστών της συγκεκριμένης Ε.Ο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των προτεινόμενων έργων ανέρχεται  στο ποσό των 4.860.000,00 ευρώ.3. Η ΔΕΣΕ  Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας παρεμβαίνει τοπικά και βάσει κριτηρίων άμεσης επικινδυνότητας δηλ. προβαίνει στις στοιχειώδεις εργασίες συντήρησης και σήμανσης ( τοποθέτηση πινακίδων, στηθαίων κλπ) της Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων της αρμοδιότητάς της.Επίσης, η ΔΕΣΕ  έχει συντάξει το πρόγραμμα συντήρησης  του Εθνικού οδικού δικτύου, αρμοδιότητάς της, για το 2010 και αναμένει την έγκρισή του για την εκτέλεση των σχετικών έργων συντήρησης ασφαλτοταπήτων, τεχνικών,  σήμανσης, πρασίνου και ηλεκτροφωτισμού .Ήδη από 23.3.2010 η ΔΕΣΕ/ΠΔΕ  ξεκίνησε την αποκατάσταση των πιο  επικίνδυνων τμημάτων της Εθνικής  οδού εκτός της πόλης της Αμφιλοχίας με πιστώσεις του ΠΔΕ.Το Υπουργείο, εκτός  από την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας οδού από  Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, που εκτελείται με σύμβαση παραχώρησης, θα συνεργαστεί  με τις Περιφέρειες, ώστε η υφιστάμενη Ε.Ο. να συντηρείται ικανοποιητικά και να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια των διερχόμενων από αυτήν».

No votes yet

Νέα του Συλλόγου